Załatw sprawę
Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
- Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
INFORMACJE DLA KONSUMENTÓW
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi
Wzory pism dla Konsumentów dotyczące umów zawartych do 24.12.2014 r., obowiązujące do 24.12.2016 r.
- Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) - ustawa
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.) - ustawa
Wzory pism dla Konsumentów dotyczące umów zawartych od 25.12.2014 r.
- Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
- Wzór reklamacyjny dotyczący usług
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827) - ustawa
Vademecum konsumenta - Vademecum
Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców - Przepisy
Doradzamy wysyłać wszelkie pisma/przesyłki do przedsiębiorców listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Taka forma nadania nie jest wymagana, jednak w przypadku ewentualnego sporu z przedsiębiorcą bardziej zabezpiecza pozycję Konsumenta. Konsument powinien pamiętać, że w takiej sytuacji to właśnie on – kupujący, musi udowodnić, że złożył swoje oświadczenie woli przedsiębiorcy we właściwym terminie.
INNE PUNKTY PORADNICTWA
Regionalny Ośrodek Konsumencki w Olsztynie
ul. Tarasa Szewczenki 1, 10-274 Olsztyn
WWW.dlakonsumenta.pl, e-mail: biurodlakonsumenta@olsztyn.pl, Tel. 22-2909060, 605335404.
Porad udziela Koordynator Ośrodka P. Zenon Królik.
Godziny pracy Ośrodka w 2019 r.
|
lipiec |
sierpień |
wrzesień |
październik |
listopad |
grudzień |
poniedziałek |
9-17 |
9-17 |
9-17 |
9-17 |
9-17 |
9-17 |
wtorek |
9-17 |
9-18 |
9-18 |
9-17 |
9-19 |
9-18 |
środa |
9-11 |
9-14.30 |
9-12.30 |
9-12.45 |
9-15.30 |
9-15.45 |
Nieczynne 11.11, 24.12, 25.12, 31.12.
Cotygodniowe porady w poniedziałkowej gazecie olsztyńskiej.
SPECJALISTYCZNE PORADNICTWO KONSUMENCKIE
Dostawy energii i gazu
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki pomoże w przypadku problemów związanych z dostawa energii elektrycznej lub gazu.
www.ure.gov.pl - dział „Punkt informacyjny”
Telefon:
(58) 350 71 01 (woj. warmińsko-mazurskie)
(22) 244 26 36
Usługi telekomunikacyjne i pocztowe
Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej udziela pomocy w sprawach usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
www.cik.uke.gov.pl
Telefon:
(89) 533-35-22 (woj. warmińsko-mazurskie)
(22) 534 91 74
801 900 853
Usługi bankowe
Bankowy Arbitraż Konsumencki rozstrzyga spory pomiędzy konsumentami-klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta (pozasądowe postępowanie rozjemcze)
www.zbp.pl - dział „Dla Klientów”
Telefon:
(0-22) 48 68 400
Metryka
Osoba, która wytworzyła informację: | Jakub Kielak |
Osoba, która odpowiada za treść: | Ewa Alchimowicz |
Czas publikacji informacji: | 2019-01-16 08:36:14 |
Wprowadzający informację: | Łukasz Żarnowski |
Liczba wyświetleń informacji: | 569 |
Rejestr zmian
Lp. | Czas | Osoba zmieniająca | Wersja | Podgląd |
---|---|---|---|---|
1 | 2019-09-25 09:13:56 | Łukasz Żarnowski | Aktualna | Wybrana |
2 | 2016-08-16 11:38:23 | Jakub Kielak | Archiwalna | Przejdź |