Zapytanie ofertowe na wykonanie Uproszczonych Planów Urządzenia Lasu.
Przedmiotem zamówienia jest:
Na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1579 ze zm.) oraz Zarządzenia Nr OR.120.7.2015 Starosty Lidzbarskiego z dnia 16 lutego 2015r. w sprawie określenia zasad udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30000Euro Zarząd Powiatu Lidzbarskiego zwraca się z zapytaniem ofertowym na wykonanie usługi pod nazwą „Wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie powiatu lidzbarskiego”.
Dane zamawiającego:
Powiat Lidzbarski
ul. Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warmiński
NIP 743-186-30-86, REGON 510742528
1. Zakres zamówienia:
Zakres przedsięwzięcia obejmuje wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu zwanych dalej „UPUL” dla lasów stanowiących własność osób fizycznych na terenie powiatu lidzbarskiego dla łącznej powierzchni 465,0554 ha na terenie Gminy Lubomino, Miasta i Gminy Orneta oraz Miasta Lidzbark Warmiński zgodnie z wytycznymi przedstawionymi poniżej wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla projektu uproszczonych planów urządzenia lasu, zgodnie z przepisami określonymi w Dziale IV ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1405 ze zm.), jeżeli będzie wymagana. Podana powierzchnia może ulec zmianie.
2. Wymagania Zamawiającego:
2.1. Dokumentację urządzeniową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa zawartymi w:
a) ustawie z dnia 28 września 1991r. o lasach (Dz. U. z 2017r. poz. 788 ze zm.);
b) ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1405 ze zm.);
c) rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012r. (Dz. U. z 2012r. poz. 1302) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu;
d) rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012r. (Dz. U. z 2012r. poz. 949) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonania prac urządzeniowych.
2.2. UPUL należy sporządzić oddzielnie dla każdego obrębu ewidencyjnego w trzech egzemplarzach wraz z wersją elektroniczną dokumentacji, w tym w dwóch egzemplarzach zawartych w zbiorczym dokumencie obejmującym obręby w gminie oraz jeden egzemplarz UPUL obejmujący obręby w nadleśnictwie leżącym na terenie powiatu lidzbarskiego (1 egzemplarz podzielony na 3 odrębne opracowania zgodnie z zasięgiem terytorialnym nadleśnictwa wg obrębów ewidencyjnych).
2.3. Dokumentacja powinna być sporządzona w oparciu o Zarządzenie nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016r. w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu, którego załączniki zamieszczone są na stronie internetowej Lasów Państwowych:
a) standard uproszczonej leśnej mapy numerycznej, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 2 zarządzenia;
b) standard opracowań kartograficznych dla uproszczonych planów urządzenia lasu, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 3 zarządzenia;
c) standard wymiany danych o lasach, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 4 zarządzenia;
d) wytyczne do sporządzenia projektów uproszczonych planów urządzenia lasu wraz z Aneksem nr 1, będącym szablonem dokumentu uproszczonego planu urządzenia lasu, stanowiące załącznik nr 5 zarządzenia;
e) aplikację do obsługi warstw mapy numerycznej korzystającej z bazy TAKSATOR-PLANY UPROSZCZONE, do pobrania i zainstalowania w wykonaniu ppkt. c.
2.4. Wykaz zadań gospodarczych dla każdego właściciela lasu w zakresie gospodarki leśnej wraz z określeniem użytej terminologii należy sporządzić w formie wyciągu z UPUL wraz z legendą.
2.5. Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych uzgodni z sołtysami wsi, dla których będą sporządzane UPUL, sposób powiadamiania właścicieli lasów o prowadzeniu prac urządzeniowych.
6. Zamawiający przekaże nieodpłatnie Wykonawcy:
a) wykaz działek ewidencyjnych, dla których będzie sporządzony UPUL;
b) mapę ewidencyjną w postaci kopii arkusza mapy lub w postaci elektronicznej w formacie SWDE;
c) dane z rejestru gruntów w formie wypisów lub w postaci plików elektronicznych (np. w formacie SWDE).
7. Uproszczone plany urządzenia lasów Wykonawca sporządzi na okres 10-ciu lat, tj. od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2028 roku.
8. W ramach realizacji zadania Wykonawca:
a) zobowiązany jest po wykonaniu prac urządzeniowych do wyłożenia (w siedzibie danej gminy) na okres 60 dni do publicznego wglądu projektu UPUL, celem skonsultowania; Wójt Gminy Lubomino, Burmistrz Ornety oraz Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego powiadomią pisemnie właścicieli lasów o wyłożeniu projektu UPUL;
b) dostarczy Zamawiającemu zaświadczenia wystawione przez Wójta Gminy Lubomino, Burmistrza Ornety oraz Burmistrza Lidzbarka Warmińskiego o wyłożeniu UPUL do publicznego wglądu;
c) po zakończeniu okresu wyłożenia projektu UPUL przyjmie od zainteresowanych właścicieli lasów ewentualne zastrzeżenia i wnioski dotyczące projektów i przekaże je Staroście Lidzbarskiemu; w sytuacji uznania tych żądań Wykonawca zobowiązuje się do naniesienia ewentualnych poprawek, które wynikną w trakcie trwania procesu konsultowania UPUL;
d) zobowiązany jest do uzyskania opinii właściwych terytorialnie nadleśniczych, należy w tym celu przedłożyć projekt UPUL do Nadleśnictw: Kudypy, Orneta i Wichrowo. Nadleśniczy ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń w ciągu 30 dni od otrzymania projektu UPUL;
e) przekaże dokumentację wraz z opiniami Nadleśniczych Staroście Lidzbarskiemu, celem zatwierdzenia;
f) zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w jego siedzibie projektów UPUL najpóźniej do dnia 9 listopada 2018r., Zamawiający w terminie 14 dni od daty otrzymania projektów dokona sprawdzenia zgodności wykonania zamówienia z zawartą umową, ewentualne niezgodności Wykonawca usunie w terminie do 30 listopada 2018r.; ostateczny odbiór UPUL nastąpi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego;
g) udzieli 5-letniej nieodpłatnej gwarancji na UPUL.
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA OKREŚLA SIĘ DO 7 GRUDNIA 2018R.
9. Wykonawca powinien spełniać następujące warunki:
a) posiadać uprawnienia o których mowa w art. 19 ust. 5 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (Dz. U. z 2017r. poz. 788 ze zm.); UPUL sporządzają specjalistyczne jednostki lub inne podmioty wykonawstwa urządzeniowego;
b) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie – tj.: Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 1 usługę odpowiadającej swoim rodzajem usłudze objętej przedmiotem zamówienia z podaniem: wartości danej usługi, przedmiotu zamówienia, terminu wykonania i nazwy zamawiającego;
c) dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
10. Ofertę stanowią następujące dokumenty:
a) wypełniony i podpisany formularz oferty – załącznik nr 2;
b) oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki wskazane w niniejszym zapytaniu ofertowym – załącznik nr 3;
c) wykaz wykonanych usług polegających na sporządzeniu UPUL i prognozy oddziaływania na środowisko w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert z załączeniem dokumentów potwierdzających prawidłowe jej wykonanie.
11. Sposób, termin i miejsce złożenia oferty:
a) ofertę sporządzoną w formie pisemnej, w języku polskim należy umieścić w zabezpieczonej kopercie i opisanej w następujący sposób: nazwa i adres Wykonawcy, „Zapytanie ofertowe na wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie powiatu lidzbarskiego, nie otwierać przed 01.06.2018r., godz. 12:00”;
b) ofertę należy złożyć w terminie do 1 czerwca 2018r., do godz. 12:00;
c) ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Starostwo Powiatowe, ul. Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warmiński (pokój nr 206), bądź przesłać za pośrednictwem poczty na ww. adres (liczy się data wpływu do urzędu);
d) oferta, która wpłynie do Zamawiającego po wskazanym terminie tj. 1 czerwca 2018r., godz. 12:00 zostanie zwrócona do nadawcy bez jej rozpatrzenia.
12. Inne postanowienia:
a) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełniać będzie wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym tj.: kryterium wyboru oferty jest najniższa cena – 100%; oferowana cena powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia;
b) o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wszystkich oferentów biorących udział w postępowaniu, wskazując nazwę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz cenę brutto sporządzenia UPUL dla 
c) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zostanie niezwłocznie poinformowany o miejscu i terminie zawarcia umowy;
d) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przedłoży Zamawiającemu harmonogram prac najpóźniej w dniu zawarcia umowy;
e) istotne dla stron postępowania szczegółowe warunki zawiera projekt umowy zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego;
f) termin związania ofertą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą wynosi 30 dni od daty upływu terminu składania ofert;
g) od rozstrzygnięcia niniejszego zapytania ofertowego nie przysługuje odwołanie.
Szczegółowe informacje na temat przedmiotu zamówienia można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Lidzbarku Warmińskim, ul. Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warmiński oraz telefonicznie pod numerem 89-767-79-37.