Wersja nieobowiązująca z dnia
INFORMACJE DLA KONSUMENTÓW
Ewa Alchimowicz
Telefon: 89 767-79-30,
Sekretariat Starostwa: 89 767-79-00
pokój nr 211
E-mail: alchimowicz.ewa@powiatlidzbarski.pl
E-mail: alchimowicz.ewa@powiatlidzbarski.pl
Dni i godziny przyjęć interesantów:
Czwartek w godzinach: 8.00 - 14.00
Zadania:
- Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
INFORMACJE DLA KONSUMENTÓW
Wzory pism dla Konsumentów dotyczące umów zawartych od 25.12.2014 r.
- Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
- Wzór reklamacyjny dotyczący usług
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
- Wzór reklamacyjny dotyczący towarów
- Wzór reklamacyjny dotyczący usług
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827) - ustawa
Doradzamy wysyłać wszelkie pisma/przesyłki do przedsiębiorców listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Taka forma nadania nie jest wymagana, jednak w przypadku ewentualnego sporu z przedsiębiorcą bardziej zabezpiecza pozycję Konsumenta. Konsument powinien pamiętać, że w takiej sytuacji to właśnie on – kupujący, musi udowodnić, że złożył swoje oświadczenie woli przedsiębiorcy we właściwym terminie.
SPECJALISTYCZNE PORADNICTWO KONSUMENCKIE
Dostawy energii i gazu
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki pomoże w przypadku problemów związanych z dostawa energii elektrycznej lub gazu.
www.ure.gov.pl - dział „Punkt informacyjny”
Telefon:
(58) 350 71 01 (woj. warmińsko-mazurskie)
(22) 244 26 36
Usługi telekomunikacyjne i pocztowe
Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej udziela pomocy w sprawach usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
www.cik.uke.gov.pl
Telefon:
(89) 533-35-22 (woj. warmińsko-mazurskie)
(22) 534 91 74
801 900 853
Usługi bankowe
Bankowy Arbitraż Konsumencki rozstrzyga spory pomiędzy konsumentami-klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta (pozasądowe postępowanie rozjemcze)
www.zbp.pl - dział „Dla Klientów”
Telefon:
(0-22) 48 68 400