Wersja obowiązująca z dnia 
      	
		 		
		Infomacja dot. składania wniosków do Rzecznika Praw Konsumenta
Wniosek powinien zawierać co najmiej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
 - opis istotnych w sprawie okoliczności faktycznych
 - wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta
 - wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy.
 
Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.
Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).
Wniosek może być złożony:
- w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Lidzbarku Warmińskim
 - przy wykorzystaniu poczty elektronicznej- przesłanie wniosku wraz z niezbędną dokumentacją na adres rzecznik@powiatlidzbarski.pl
 
Wniosek w sprawach o ochronę praw indywidualnych konsumentów jest wolny od opłat.
Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.