Wersja obowiązująca z dnia

Infomacja dot. składania wniosków do Rzecznika Praw Konsumenta

Wniosek powinien zawierać co najmiej:

  1. wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
  2. opis istotnych w sprawie okoliczności faktycznych
  3. wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta
  4. wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy.

Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.

Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.

Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).

Wniosek może być złożony:

  • w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Lidzbarku Warmińskim
  • przy wykorzystaniu poczty elektronicznej-  przesłanie wniosku wraz z niezbędną dokumentacją na adres rzecznik@powiatlidzbarski.pl

Wniosek w sprawach o ochronę praw indywidualnych konsumentów jest wolny od opłat.

Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.

Wzór wniosku

Klauzula informacyjna RODO